Islamic Widget

Yamaha Raider

Yamaha Raider
My Yamaha Raider 2010
CLICK the links below to Visit Me at.....

MY FACEBOOK

And join me at.....

BERSATU BIKERS CLUB (FACEBOOK GROUP PAGE)

or...

visit the OFFICIAL BLOGSPOT FOR BERSATU BIKERS CLUB



"safe ride.. enjoy the beautiful world"

Cerita Minggu Ini..

~ Khamis, 20 Mei 2010


Cerita 1:

Aku baru je balik selepas 1 1/2 ari berada di Jeddah.. skrg ni dah tggl kat hotel baru, Moevenpick Hotel. Bagus jugak tempat hotel ni. bilik besar.. kedai berhampiran.. dpt 50% discount makan kat restoran dia.. Ayam goreng 'Al-Baik' kegemaran ramai pun dekat je... lebih-lebih lagi ada pusat Bowling dlm 5 min perjalanan kaki dari hotel.. best la.. so, di pendekkan cerita... aku dan member2 aku pegi la breakfast kat restoran hotel ni.. tp kami dtg lagi 1 jam setengah sebelum breakfast habis.. sebab dpt mkn heavy breakfast pastu lunch skip je la.. eheheh bijak tak? memang bijak kalau nak save duit utk mkn.. heheheh

lepas breakfast kitorg pun pegi la ke bowling centre utk membuang masa.. main punya main.. 5 frames lepas... tp ok la.. murah byran dia..tutup mata je la byr.. heheh cuma aku ni part sukan2... 2-3 bulan skali baru main.. memang terasa longgar skru kepala lutut aku... masa ni pun aku nak naik tangga pun susah.. muscle kencang beb.. huhuhuh tu la.. kaki bangku... sukan sket dah sakit2.. hehehehe tp yg penting fun dan yg dapat aku masih banggakan ialah.. walaupun jrg main bowling tp aku tetap dpt score tak kurang dari 100 pts.. ok la.. =)



Cerita 2:

aku beli keta baru.. hahahahaha selama ni aku memang tak mempunyai kereta.. asyik naik motosikal je... pegi kedai beli colgate pun naik moto... best giler naik easy ride aku tu... santai je... ari tu aku cuba bantai full speed kat highway straight... start dari selekoh moderate aku dah bantai 130kmh... korang bygkan la easyride main kat selekoh.. klu korang rasa main sportbike kat selekoh tu best... aku yg pernah pakai Yamaha R6 2009 ni pun rasa Easy Ride lagi thrilled kat selekoh... wawawawawa....

errr... salah cerita la.. cerita pasal keta baru aku kan? hmmm... keta baru tu sebenarnya keta 2ndhand je la.. faham2 la aku ni bukannya minat sgt dengan keta.. klu moto baru aku beli yg betul2 baru dari showroom.. heheh ni pun sebab abah tercinta aku la ni... dia ckp nak beli keta 2ndhand yg murah2 byrn bulanan.. tapi nak pakai nama aku utk loan.. aku tgk keta pilihan dia ni kecik sgt.. Ford Fiesta.. huhuh aku pun ckp la.. nak beli keta tp pakai nama aku kena beli keta yg besar2 sket... baru aku suka nak ikut pakai.. heheh erti kata lain keta ni keta aku la sbb aku yg ikut bayar jugak... lagipun aku terfikir la.. tak payah aku nak beli keta baru bila dah kawin nnt.. =) so.. aku dan abah aku sebulat suara bersetuju utk membeli Hyundai Santa Fe turbo diesel. condition bagus jugak tp ada la part yg kena baiki sket... tp ok la.. masih berbaloi utk membeli keta ni... kat dalam dah ada siap pasang DVD touch scren monitor.. wuiii... hebat!! siap boleh pakai bluetoooth pairing dengan henfon aku lg.. main mp3 dari henfon aku je.. pastu ada monitor kedua utk passenger blakang.. memang best~ hehehehe harap2 keta ni tahan la.. sampai aku kawin.. heheheh

0 comments:

Catat Ulasan

I Follow them... =)