Islamic Widget

Yamaha Raider

Yamaha Raider
My Yamaha Raider 2010
CLICK the links below to Visit Me at.....

MY FACEBOOK

And join me at.....

BERSATU BIKERS CLUB (FACEBOOK GROUP PAGE)

or...

visit the OFFICIAL BLOGSPOT FOR BERSATU BIKERS CLUB



"safe ride.. enjoy the beautiful world"

TV Series paling best -> SONS OF ANARCHY

~ Ahad, 30 Januari 2011


Ini bukan sebarangan punya cerita.. sebelum aku taip panjang lebar tentang tv series ni, aku nak kasi tau kat korg semua yang aku ni tak mudah sangat boring dgn tv series sbb selepas 'hangat' layan season 1 & 2, terus plot cerita mcm sama je dgn episode yang dulu2.. tapi SOA ni adalah yg series pertama yg aku tak pernah rasa bosan layan cerita ni sampai la ke penghujung season 3 & aku tak sabar2 nak layan season 4 pulak..

kalau korang nak tau sebab apa series ni best, korang kena beli DVD atau DOWNLOAD cerita ni dan kalau korang minat dengan bike especially with easyrides.. sentiasa berangan2 nak ada MG or MC ala2 american.. SOA ni memang tepat utk korang layan...

SONS OF ANARCHY, cerita dia tentang sebuah MC atau OUTLAW MOTORCYCLE CLUB yg menguasai pekan CHARMING, pekan fiksyen di California Utara, mempunyai Charter yg banyak di USA & juga di North Ireland.. Cerita dia tertumpu kepada protagonis Jackson 'JAX' Teller, (vice president SOA) yg mula tertanya2 tentang erti sebenar motif club & juga tentang dirinya..

SOA jugak menceritakan tentang masalah2 dalaman club & masalah dengan MC musuh yg utama MAYAN & dan jugak dengan FBI yg nak menangkap diorg dan mencari rahsia kaitan SOA bersama pengganas IRA dari Ireland Utara dalam kes penjualan senjata secara haram..

Bila aku tengok cerita SOA ni, aku betul2 rasa dapat mendalami apa yg sebenarnya berlaku dalam dunia outlaw MC di USA, Australia & New Zealand.. menjadi baik di mata masyarakat & jahat demi utk menguatkan pengaruh mereka di kalangan outlaw MC yg lain.. dan kepada siapa2 yg tak mengenali tentang Outlaw MC cerita ni mungkin sama dengan kisah2 outlaw MC di USA atau tpt2 yang lain mana dadah, perdagangan senjata haram, perbunuhan adalah agenda utama dalam sesebuah outlaw MC yg terkenal USA atau dunia seperti Hells Angels yg merupakan MC terbesar di dunia sehingga mempunyai charter dari Europe, Asia, Australia & New Zealand..

So, aku rekomen cerita ni memang MESTI DITONTON utk semua.. dan selami la jiwa easyriders mcm aku ni.. heheheheh korang takkan menyesal... VROOOOOOMMM~~~~

0 comments:

Catat Ulasan

I Follow them... =)