Islamic Widget

Yamaha Raider

Yamaha Raider
My Yamaha Raider 2010
CLICK the links below to Visit Me at.....

MY FACEBOOK

And join me at.....

BERSATU BIKERS CLUB (FACEBOOK GROUP PAGE)

or...

visit the OFFICIAL BLOGSPOT FOR BERSATU BIKERS CLUB



"safe ride.. enjoy the beautiful world"

Makna Doa pilihanku setiap hari selepas Solat Fardhu...

~ Ahad, 23 Ogos 2009
Ya Allah, ya Tuhan kami, terimalah solat, amal dan kerendahan kami. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Aku bertaubat kepada-Mu ya Allah. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Naha Penyayang. Ya Allah, sesungguhnya kami banyak menganiaya diri kami sendiri iaitu banyak melakukan dosa; dan tiadalah sesiapa yang dapat mengampunkan dosa-dosa itu melainkan Engkau; maka mohonlah Engkau ampuni kami dari sisi-Mu dan berilah rahmat kepada kami, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Maha Penyayang.

Ya Allah, kami memohon ketetapan rahmat-Mu dan keampunan-Mu yang berkekalan dan kami mohon supaya terselamat daripada dosa-dosa dan kami mohon supaya sentiasa melakukan kebaikan dan kami mohon kemenangan dengan ditempatkan di syurga dan terlepas dari neraka. Ya Allah, Tuhan yang boleh memalingkan hati sekalian, mohonlah Engkau palingkan hati kami supaya tetap mentaati-Mu, wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari kemurkaan-Nya dan seksa-Nya yang amat pedih, dan dari kejahatan hamba-hamba-Nya dan dari kejahatan godaan syaitan dan dari kedatangan mereka.

Ya Allah, ampunilah kami dan ibu bapa kami, anak-anak kami dan guru-guru kami dalam agama dan orang-orang yang memberi nasihat baik kepada kami dan orang-orang yang mengajar kami dengan berdoa dan seterusnya sekelian kaum Muslimin dan Muslimat, Mukminin dan Mukminat. Ya Allah, ampunilah kami dan redhailah (apa- apa amalan kami) dan terimalah (permohonan-permohonan) kami dan tempatkanlah kami di syurga dan bebaskan kami dari neraka.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ahli keluarga serta sahabat-sahabat baginda sekalian. Segala puji bagi Allah, Tuhan yang mentadbir seluruh alam.

0 comments:

Catat Ulasan

I Follow them... =)