Islamic Widget

Yamaha Raider

Yamaha Raider
My Yamaha Raider 2010
CLICK the links below to Visit Me at.....

MY FACEBOOK

And join me at.....

BERSATU BIKERS CLUB (FACEBOOK GROUP PAGE)

or...

visit the OFFICIAL BLOGSPOT FOR BERSATU BIKERS CLUB



"safe ride.. enjoy the beautiful world"

Bila boring melanda diri di waktu malam....(part 2) XD

~ Selasa, 25 Ogos 2009
25hb ogos 2009...
member motor aku c hafiz msg aku kalau2 aku free nak minum2 kat luar... hmmm lagi pun dah lama jugak aku tak lepak2 dgn dia ni... ntah... dah lama tak timbul2 baru la ada msg dia bwk minum2 kat luar....

memandangkan ari ni dlm bulan ramadhan aku pun kasitau la ngan dia aku akan lewat sket sbb nak pegi terawih dulu... so, dlm pukul 9.30pm sampai la aku kat 'waterfront tutong' tpt aku slalu lepak kalau malas nak pegi bandar...

kat sana aku order la mee teow goreng sbb perut dah lapar... time berbukak td aku x mkn byk sbb taknak mengantuk time terawih... tgh borak2 ngan dia, dtg la idea aku yg aku rasa memang best nak buat... nak suruh dia rakam video aku time aku ride moto... yela selama ni aku selalu tertanya2.... mcm mana la bunyi moto aku kalau aku lintas org ketika moto aku hi-speed atau sekurang2nye hi-rev... penah ada 2-3 org yg ckp kat aku... aku lintas bunyi macam jet pejuang...aku tak dpt dengar sbb aku duduk atas moto aku memang bising la.. tp tak tau mcm mana bunyi time aku lintas org... so aku pun cari la satu jalan kat tempat yg jauh sket dari rumah org utk mengelakkan dari mendapat sumpah seranah yg berbakul2... so jln pilihan aku ialah jalan d depan Tutong civic centre... kat sana memang tak byk keta lalu dan rumah org pun jauh sket...

kat jalan tu boleh tahan la panjang dia.. aku agak2 dlm 300-400 metre... mungkin kurang mungkin lebih.. aku tak tau sgt macam mana nak kira sukatan panjang jalan tu... mathematics pun kantoi time skolah dulu hehehehe... yg aku tau aku masuk simpang dgn speed gear 2... pastu bila dah masuk speed gear 4 aku terpaksa brake sbb kat depan aku ada round about... tu pun kalau aku rev tinggi lagi moto aku tu... belum masuk gear 4 aku dah terpaksa brake... time aku brake tu pun aku dah terasa bontot moto aku berlenggang2 sbb brake lewat bila dah dekat penghujung jln... bagi sapa2 yg biasa naik moto memang faham la... mcm tak grip je tayar kat jalan bila terpaksa brake kuat sket...

so, korang tengok la video yg aku upload ni... walaupun kawan aku tu ada sebut "there's one crazy dude..." tp aku tak rasa aku ni gila lagi.. sbb aku belum berani sgt nak full blast moto aku kat sana... jln tak cukup panjang beb.. kalau kat highway boleh la full blast... dan ada ramai lagi mat moto racer yg lebih berani dari aku.. malah jauh lebih berani dari aku... (^_^)v and they're super cool!!! respect kat otai2 moto racer yg berani dan yg 'dah sain kontrak mati'... aku? aku hanya peminat motobike je... nak sain kontrak.. tak berani la aku.. hehehehe

"safe ride... enjoy the beautiful world"
CHOW!!!

0 comments:

Catat Ulasan

I Follow them... =)