Islamic Widget

Yamaha Raider

Yamaha Raider
My Yamaha Raider 2010
CLICK the links below to Visit Me at.....

MY FACEBOOK

And join me at.....

BERSATU BIKERS CLUB (FACEBOOK GROUP PAGE)

or...

visit the OFFICIAL BLOGSPOT FOR BERSATU BIKERS CLUB



"safe ride.. enjoy the beautiful world"

Nini Antu

~ Khamis, 28 Mei 2009

Jgn tekejut kenapa aku buat tajuk Nini Antu (Nenek Hantu) ni.. heheh

Itu lah yg jadi gelaran daripada cucu2 kepada Allahyarhamah Hjh Khadijah Binti Abdullah @ Linab binti Runtop, Ibu kepada mama ku yg baru saja pergi menghadap Illahi pada 25hb Mei 2009 yg lepas pada kira jam 2.50 pagi... baru je sebulan Ah Ma pergi... kini tiba lah giliran Nini Antu... Al-Fatihah~~

Kenapa 'Nini Antu'? heheeh masa aku kecik2 dulu aku masih ingat Nini suka sgt takut kan kitorg dgn membiarkan rambutnya yg panjang terhurai menutup muka nya... konon2 jadik hantu le tu... sbb tu la sampai sekarang kitorg panggil dia Nini Antu.. hehehe jgn la korg pandai2 buat cerita kat org lain yg aku ni ada nenek yg telah menjadi hantu... aku tikam jugak korg nanti hahahaha

Nini Antu, aku xde la rapat sangat dengannya seperti mana aku rapat dgn Ah Ma... tp keluarga ku tinggal serumah dgn dia sehingga ke akhir hayatnya... jadi, walaupun tak rapat sgt, tak bermakna aku tak sayang dengan Nini Antu. Aku sayang dengannya...begitu juga dengan adik2 ku yg lain.. cuma Nini Antu tak byk bercakap dgn ku... seperti mana aku adalah cucu kesayangan Ah Ma, Nini Antu jugak ada cucu kesayangannya... dan aku tak termasuk dlm list tu... tp aku tau... Nini Antu memang sayang dengan semua cucu2nya...

Saat ku tahu berita tentang kepergiannya (Nini Antu menghembuskan nafasnya terakhir di dalam ambulance ketika hendak di hantar ke Hospital Pakar) aku bagai kan tak percaya... sebab petang sebelumnya Nini Antu seperti tidak menunjukkan apa2 yg dia akan pergi pada subuh ari nya... Cuma selepas pemergiannya, aku dan babah ku baru mengerti, kenapa babah begitu rajin sekali mengemas rumah membuang segala brg2 yg yg mbuat kan rumah nampak sempit... tambahan lagi utk persediaan di hari perkahwinan adik ku nanti.. Tp selalunya babah akan mengemas2 sedikit demi sedikit.. tp sejak 2 ari sebelum Nini Antu pergi.. babah betul2 kemas umah sehingga ruang tamu di tingkat bawa nampak luas dan selesa... rupa2nya... itulah tanda2 nya org akan dtg beramai2 ke rumah kami utk melihatnya kali terakhir sekaligus utk bertahlil...

Aku jugak yg mengangkat Arwah masuk ke dalam rumah dari ambulance... dlm keadaan mengantuk (pukul 3am) aku tak sedar aku sebenarnya masih lagi memakai seluar pendek tidur ku sehingga mama menegurku utk memakai seluar panjang...Aku seolah2 tidak begitu sedih dgn kepergiannya... mungkin kerana aku masih tidak menyangka... tetapi ketika aku mencium dahi Arwah buat kali terakhir mata ku terus berair menahan airmata... Sedang kan ketika aku mencium Ah Ma buat kali terakhir sedikit pun aku tak menangis... mungkin kerana aku redha dgn pemergian Ah Ma.. sedangkan aku masih bagai kan tak percaya Nini Antu terlalu cepat meninggalkan kami...

Pergi lah nini menemui pencipta mu... pergilah dengan bekalan agama yg selama ini kau pegang teguh.. walaupun aku masih terkejut dengan pemergianmu... aku akan redha... semoga roh nini akan sentiasa dirahmati Allah setimpal dengan org2 yg beriman... Amin~ Sayang Nini selalu~

0 comments:

Catat Ulasan

I Follow them... =)